Pohádkový les

Jako každý rok připravili i letos žáci nejvyšších ročníků pro své malé kamarády ke Dni dětí Pohádkový les. Počasí bylo krásné a ta trocha bláta nemohla děti z mateřských školek a prvního stupně základní školy odradit.  Neohroženě se vydaly po skupinkách do lesa, aby plnily úkoly a od pohádkových postaviček si vysloužily za odměnu bonbónky. Přivítala je Pipi Dlouhá punčocha, počítaly u Berušky a Ferdy mravence, potkaly loupežníky, zazpívaly královně, házely do kotlíku u čarodějnic. Z luku si mohly vystřelit u indiánů a kovbojů, zatančily si s vílami, chytily rybičku u studánky za pomoci vodníků. Poznaly Sněhurku, Popelku a Šípkovou Růženku, pohádky poznávaly u Šmoulů, nelekly se ani trollů. Na konci je čekalo občerstvení v podobě oplatku a pitíčka. Děti byly spokojené a dopoledne v pohádkovém lese se jim moc líbilo. (FOTO)

Zájezd do Polska

Ve dnech 29. a 30. 4. se 14 žáků 9. ročníku, 6 osmáků, 3 sedmačky a dvě maminky pod vedením p. uč. Spurného a pí. uč. Lacové zúčastnili poznávacího zájezdu do jižního Polska. Od školy na Komenského ulici jsme odjížděli po šesté hodině ranní a po šesti hodinách jízdy dorazili do Krakova.

Prohlídku metropole historického Malopolska jsme začali procházkou v židovské čtvrti Kaziměř, kde jsme viděli všechny synagogy. Pak následoval přesun na královský hrad Wawel, kde po prohlídce katedrály si většina žáků zvolila jeden z prohlídkových okruhů. Většina navštívila Sandoměřskou baštu s vyhlídkou na město i samotný hradní komplex. Někteří se zašli podívat na obraz Leonarda da Vinci Dáma s hranostajem, jiní zavítali do klenotnice a zbrojnice. Nakonec jsme prošli historické centrum města - podívali se do několika významných kostelů, domu soukeníků, nádvoří Jagellonské univerzity a zastavili se u dalších významných objektů. Večer jsme se přesunuli na ubytování do hotelu Górsko ve Věličce.

Druhý den dopoledne jsme zavítali do solných dolů ve Věličce a obdivovali úžasné prostory pod zemí. Nejvíce všechny zaujala kaple sv. Kingy – monumentální prostor s mnoha vytesanými reliéfy do soli a krásnými lustry. Odpoledne jsme v koncentračním a vyhlazovacím táboře v Osvětimi a Březince vzpomenuli na oběti nacistické zvůle a útrapy mnoha lidí za druhé světové války. Poté jsme se vydali k domovu. Do Adamova jsme dorazili ve 22:10.

Počasí nám velmi přálo - i přes chladná rána bylo přes den polojasno se sluníčkem a příjemnými teplotami. Exkurze v Osvětimi působivě doplňovala učivo dějepisu 9. ročníku, a to i díky poutavé-mu vyprávění průvodce. I když bylo dvěma žákyním nevolno, vše jsme zvládli a zájezd se všem líbil. Poděkování patří pí. uč. Šturchové, která zájezd ve spolupráci s CK Školní zájezdy připravila. (Aleš Spurný) (FOTO)

osvětim a březinka

V brzkých ranních hodinách se vydali žáci 7-9 tříd na exkurzi do bývalých koncentračních táborů Auschwitz a Birkenau v polské Osvětimi a Březince za doprovodu paní učitelky Lacové, pana učitele Spurného a rodičů nebo sourozenců některých žáků. Po příjezdu do Osvětimi jsme byli rozděleni do dvou skupin a byla nám přidělena sluchátka, díky kterým jsme poslouchali výklad pana průvodce, který byl velice zajímavý. Nejdříve jsme všichni prošli známou branou s nápisem Arbeit macht frei (Práce osvobozuje) a prohlídkou areálu jsme strávili asi tři hodiny. Zaujaly nás věci, které jsme předtím neměli možnost vidět. Děsivý pohled byl na hromady bot, brýlí, kufrů a vlasů deportovaných obětí, které zde byla usmrceny. Přestože o plynových komorách jsme toho spoustu slyšeli už předtím ,  stát přímo na místě byl naprosto jiný zážitek a šok.
    Po prohlídce v Osvětimi jsme se autobusem přemístili do Březinky, kde jsme viděli opravdovou realitu, jak to v takovém koncentračním táboře vypadalo. V Birkenau jsme strávili jen hodinu a poté nás už čekala cesta zpět domů.
    Exkurze byla pro nás velký zážitek a jsme rádi, že jsme se ji mohli zúčastnit zrovna ve dnech, kdy si celý svět připomněl 70 let od skončení války.  (Katka Janíčková, 8.A)

Spolupráce žáků naší školy se studenty Gymnázia Blansko

Od druhého pololetí školního roku 2013/2014  je naše škola jednou z pěti partnerských škol Gymnázia Blansko v rámci projektu Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách Jihomoravského kraje.
    Náplň spolupráce spočívá v návštěvě programů, které pro žáky základních škol připravili studenti gymnázia z oblasti přírodních věd. Ve druhém pololetí tohoto školního roku jsme absolvovali s žáky druhého stupně výukový program do fyziky v rozsahu pěti vyučovacích hodin zaměřený na robotiku a pájení jednoduchých spojů.
    Druhou část projektu tvořila soutěž skládající se ze 4 korespondenčních kol a jednoho finálového kola konaného přímo v budově gymnázia. Pětičlenné družstvo vždy plnilo úkoly z biologie, chemie, fyziky a zeměpisu. Na vypracování úkolů měli žáci  vždy měsíc. Jednotlivé úlohy z každého předmětu byly teoretické i praktické. Některé úkoly prováděli žáci v laboratoři, jiné mohli udělat i doma nebo museli vyrazit do přírody. Finálové kolo pak obsahovalo jednu praktickou úlohu z každého předmětu. Soutěž byla během trvání projektu realizována třikrát. Pokaždé školu reprezentovalo jiné družstvo žáků druhého stupně.
    Naši školu v posledním soutěžním klání zastupovalo družstvo ve složení Kateřina Janíčková, Marika Hajosová  a Sabina Hajosová z 8.A třídy , Jitka Cyprová a Denis Havelka ze třídy 7.A V celém průběhu soutěže se týmu dařilo, ale  nakonec skončili na 4.  místě.
Na ukončení půlročního snažení bylo slavnostní vyhodnocení soutěže v kině. Součástí tohoto setkání byla zábavná soutěž skládající se ze tří kol. Zde naši žáci zazářili a za vydatného podporování spolužáků z hlediště, kteří je přijeli podpořit, vybojovali 1. místo.
    Poděkování patří učitelům i studentům gymnázia za přípravu programů i soutěže, ale také žákům družstva, kteří zodpovědně po dobu pěti měsíců plnili svoje úkoly a reprezentovali školu na soutěži. Získané poznatky a zkušenosti pro ně budou jistě přínosné. (Jana Horáčková)

Výměnný pobyt Slovinců u nás

Šest deváťáků a šest osmáků se zúčastnilo od 13. do 17.dubna výměnného pobytu se slovinskými partnery ze základní školy Milana Šuštarčiče v Lublani. Ubytovaní jsme byli v penzionu Vyhlídka v Češkovicích nedaleko Blanska. Pro slovinské partnery byl připraven pestrý a bohatý program, kterého se naši žáci rovněž účastnili.
    Slovinci dorazili v pondělí kolem 14:40 a po jejich pozdním obědě jsme je seznámili s prostředím vycházkou k rozhledně na Podvrší, ze které se skoro všichni pokochali pohledy na místní krajinu. V úterý dopoledne proběhla exkurze do pivovaru v Černé Hoře, kde žáci mohli vidět jednotlivá oddělení výroby pěnivého moku. Odpoledne následovala prohlídka židovské čtvrti v Boskovicích, kde paní průvodkyně poutavě vyprávěla o životě Židů a jejich zvycích. Po krátkém rozchodu jsme ještě zašli na starý židovský hřbitov.
    Ve středu dopoledne žáci navštívili zámek v Rájci nad Svitavou a po obědě se jelo do Brna, kde měli Slovinci prohlídku historického centra města s průvodkyní a naše skupina vystoupala na věže chrámu na Petrově, odkud se naskytly zajímavé pohledy na město. Poté jsme společně sestoupali do kostnice pod kostelem svatého Jakuba. Ve čtvrtek jsme se do Brna vrátili na celý den – dopoledne jsme byli na Špilberku v kasematech a na druhém nádvoří hradu se zaposlouchali do zvonkohry. Po obědové pauze jsme se přesunuli do vědecko-zábavního centra VIDA, kde si žáci mohli na interaktivních exponátech vyzkoušet určité zákonitosti a jak se co odehrává (tsunami, zemětřesení apod.). Bylo také možné svézt se na kole po laně nebo navštívit show s ohněm.
    Po večeři následoval vždy večerní program. V pondělí to byly seznamovací zábavné úkoly a v úterý pohybové aktivity (foukací fotbálek, stolní tenis nebo zumba). Ve středu proběhly rukodělné dílny (malované puzzle, výroba jednoduchých náramků apod.), které vedly paní učitelky z naší školy, a ve čtvrtek se tančilo na diskotéce. V pátek po snídani jsme se museli rozloučit a obě skupiny se vydaly ke svým domovům.
    Slovinským učitelům i žákům se program moc líbil, mnoho nového se dozvěděli i žáci naší školy. K zážitkům přispělo i počasí. První den bylo sice oblačno až zataženo, ale bez deště. Od úterka svítilo sluníčko a bylo teplo. Při pátečním návratu trošku pršelo, ale to už nám nevadilo. (Aleš Spurný)    (FOTO)

Palačinkování a puzzlíkování

Trávit dobrovolně volný čas ve škole? Odpoledne? Proč ne? Když je to s kamarádkami ze třídy při zábavné činnosti, tak čas rychle utíká. Takto se sešly v posledních týdnech holky ze šesté A hned dvakrát. Poprvé si to rozdala ve školní cvičné kuchyňce dvou nebo tříčlenná družstva ve výrobě sladkých i slaných palačinek. Klání to bylo chvílemi divoké, ale nakonec všechno dobře dopadlo… škola zůstala celá a palačinky byly chutné a nápaditě nazdobené, porota i kuchařinky odcházely s plnými bříšky. Podruhé si holky vyráběly svoje puzzle na čistou předlohu. O tom, že si je namalovaly dobře svědčí fakt, že se pak zapotily při jejich skládání. Obě akce byly zábavné.  (Monika Lacová)

"Písně jsou jako ptáci..."

… se zpívá v jedné ze čtyř pěkných originálních písniček, které se šesťáky naší školy nacvičil pan Miroslav Kučera, místní básník a hudebník.
     A šesťákům jde zpívání tak pěkně od pusy a od plic, že už společně se skupinou Karel&My vystoupili koncem března na koncertě v blanenském kulturním domě
     Co bude dál s tímto malým improvizovaným třídním sborem? Je letos součástí programu Noci kostelů v Adamově a začátkem června jede do jednoho z brněnských hudebních nahrávacích studií nahrát svoje písně na CDčko. A hlavně! Dokud je to bude bavit a dokud puberta nezmění jejich hlásky, budou pokračovat a zpívat dál. (Ilona Šturchová)

Postcards from all over Europe

Běžte se kouknout do naší 6.A. Na zadní stěně třídy je obrovský plakát s mapkou Evropy a barevnými pohlednicemi z Francie, Belgie, Norska, Polska, Ukrajiny, exotického ostrova Réunion a dalších asi dvaceti zemí napříč Evropou i mimo ni. Tento plakát, který se stále dotváří, a také společná webová stránka s ostatními zúčastněnými školami, jsou výstupem krátkodobého e-Twinningového projektu s názvem „Postcards from all over Europe“. Jeho hlavním smyslem je oprášit klasické pohlednice, vybrat ty nejhezčí, napsat na ně krátký pozdrav v angličtině o sobě i o Adamově, poslat a…. možná tak navázat nová přátelství a spolupráci. Ale to není všechno. Prostřednictvím naší práce na projektu poznáváme jiné země a jejich zvyky, umíme je umístit na mapu, ověřujeme si, že i kamarádi ve světě chybují v angličtině, vyměňujeme si fotky přes internet a plánujeme další společné projekty v budoucím školním roce. (třída 6.A)

Den Země

(Honzík Reichel, 4.A)

Uklidíme zemi celou,
zábavu budeme mít skvělou.
Ani papírek tu zůstat nesmí,
hlavně v přírodě lesní.

Abychom dýchali čistý vzduch,
a ne smradlavý puch!
Rostliny by pak nebyly krásné.
Nedělat nepořádek!
Doufám, že je to všem jasné!

Je bezva dýchat v lese vzduch čistý,
zkuste to taky, ať jste si tím jistí.
V lese je příjemné odpočívat,
a ne odpadky sbírat!

V přírodě prostě čisto být musí,
kdo dělá nepořádek, ať si to sbírat zkusí!!!

den dětí na ronovské

Nad školou na hřišti se konal Dětský den. Moc se mi tam líbilo, chodila jsem po různých atrakcích. Moje první atrakce byl poznávání květin, potom jsem šla na namotávání autíček na provázku, byla jsem taky u čarodějnic „čuchat“ neznámé vůně. Nejvíc mě bavilo u horolezce. Musela jsem mít šátek na očích, byla tam přivázaná lana kolem stromů, museli jsme se držet těchto lan a šli jsme. Pak jsme si dali Fruko a tatranku a potom jsme šli do školy na oběd. (S. Hloušková)

V pondělí 1. 6. jsme po svačinkové přestávce šli na hřiště nad školou. Tam nám ke Dni dětí přichystala celá 4.A pohádkový les plný obludek, strašidel a čarodějnic. Byly tam nejen pohádkové bytosti, ale také soutěže. Například v lesíku číhaly čarodějnice a měly pro nás nachystané koření a my jsme měli poslepu poznat, co to je za koření. Mě osobně se nejvíc líbilo u čertice Katky. Byl to moc krásný den! (A. Pololáníková)

1. 6.  na Den dětí se mi nejvíc líbil fotbal. Měli jsme trefit „flašky“ kopacím balónem, ale pořád jsem trefoval Honzu a dával jsem pořád góly. Po hodně dlouhé době jsem trefil „flašku“. Pak se mi líbil ninja, museli jsme přejít bažinu, což jsme měl přejít po novinách. (A. Pylypiv)

V pondělí 1. 6. jsme šli čtvrtou hodinu na hřiště nad školou. Čtvrťáci nám nachystali zábavný „Pohádkový les“. Plnili jsme různé úkoly, byl dokonce i ninja, u kterého jsme měli přecházet bažinu. Byla tam pravěká žena, čarodějnice, čert, horolezec, fotbalista, lesní víly, basketbalista a kouzelnice. Byla to zábava, plnit jejich úkoly a už se těším, až budu taky pro ostatní děti vymýšlet úkoly. (T. Krausová)

V pondělí 1. 6. 2015 jsem společně s mojí třídou šla na horní hřiště za školu, kde pro nás 4.A  přichystala „Pohádkový les“. Měli jsme plnit různé úkoly a tak získávat různá razítka. U Jolči a Verči, které byly převlečené za čarodějnice, jsme měli podle čichu poznat nějakou surovinu. U Beaty a Natálky, které byly také čarodějnice, jsme měli položit na lžíci „vajíčko“ a přejít určitou trasu tak, aby nám „vajíčko nespadlo. Když jsme úplně všechny úkoly splnili, šli jsme si za paní učitelkou pro odměnu. Moc se mi to líbilo. (L. Valentová)

(FOTO)

páťáci na lipce

Dne 9. 2.2015 jsme se vydali s naší třídou V.B a s třídou V.A a učiteli na výlet do zařízení Lipka v Brně. Exkurze měla název Voda.  Nejprve jsme jeli vlakem na hlavní nádraží v Brně, odkud jsme se vydali šalinou na ulici Lipová, odkud jsme šli pěšky na Lipku. Na Lipce nás velice příjemně uvítali. Poté jsme se usadili a mohl začít výklad o vodě, tedy o jednom rybníce, ve kterém vymřeli všechny ryby. Místní obvinili sousední vesničany, kteří také měli svůj rybník, ale v jejich rybníce neměli tolik ryb.
    Pak nás rozdělili na dvě skupiny po stejném počtu žáků. První skupinka byla uvnitř, kde dělali různé pokusy s vodou a povrchovým napětím a přečetli si článek o sinicích. Druhá skupina byla venku, kde jsme si prohlídli rybníček a také mohli ulovit pár pulců, bruslařek, vodoměrek a dalších takových živočichů. Po 45 min. se skupiny vyměnily a dělaly to stejné. Dozvěděli jsme se tedy různá tajemství vody.
    Na Lipce to bylo příjemné a mně se tam osobně líbilo. Dozvěděl jsem se, že mlok vypadá jako ještěrka ale není, pak také že živočichové se drží více při zeleni než v prostoru vody. Musím poděkovat učitelům a Lipce, že zprostředkovali takový krásný výlet se spoustou nových poznatků a zážitků. (Vojta Kubín, 5.B)   (FOTO)

květinový den

Ve středu 13. května proběhl již tradičně Květinový den. Devatenáctý ročník celonárodní veřejné sbírky podporuje i naše škola. Letos byla informační kampaň zaměřena na prevenci rakoviny reprodukčních orgánů, a to jak u žen, tak u mužů. Dobrovolníci ve žlutých tričkách nabízeli žlutý kvítek za minimální příspěvek 20 Kč. Zástupci z řad žáků devátého ročníku vybrali v našem městě celkem 5125 Kč. Výtěžek sbírky slouží Lize k podpoře těchto programů:
• prevenci nádorových onemocnění a výchovu ke zdravému způsobu života
• zlepšení kvality života onkologických pacientů
• podporu onkologického výzkumu a přístrojového vybavení onkologických pracovišť
Všem, kteří přispěli DĚKUJEME.  (Lenka Dohová)

osmáci na úřadu práce

Dne 24. 4. jela naše třída 8.A s panem učitelem Cupákem do Informačního střediska pro volbu povolání na Úřadu práce v Blansku. Účelem návštěvy bylo dozvědět se, jak to na takovém úřadu funguje a jaké jsou naše možnosti při výběru střední školy v příštím školním roce.
    Na úřadu práce se nám věnovala jedna z pracovnic - paní Hoffmannová, která nám pověděla o fungování úřadu a o tom, jaké profese jsou teď nejvíce žádány. Nejvíce se teď hledají lidé s řemeslným vzděláním, jako jsou pokrývači, truhláři, zámečníci atd. Tyto profese mají mnohdy větší šanci uplatnit se než středoškoláci mnoha maturitních oborů. Dále nám řekla, jaké věkové kategorie nebo skupiny se na úřadu práce registrují, pokud nemohou sehnat zaměstnání. Nejhorší to mají lidé nad 50 a 15 let. Jsou totiž buď moc “staří“ nebo nezkušení (bez praxe).
    Hodně mě zaujalo, že asi 9% obyvatel nemá práci. Takže  máme asi jeden milion lidi, kteří nemají práci. Což není málo, ale v porovnání s Evropou na tom nejsme až tak špatně. Také mě zaujala pestrá nabídka rekvalifikačních kurzů, např. na prodavače a kadeřníka nebo sanitární kurzy, které můžou uchazeči uplatnit např. v nemocnici nebo v domovech  důchodců.
    Úřad práce pořádá pro nové uchazeče tzv. skupinové poradenství, kde radí uchazečům, jak hledat práci na internetu přes portál MPSV nebo jak oslovit pracovní agenturu. Nově v budově úřadu práce si můžou sociálně slabší vyřídit různé příspěvky např. na bydlení.
    Exkurze se mi líbila a dozvěděla jsem se plno nových informací, které mohu využít v budoucnosti, třeba při volbě další školy a potom při hledání vhodného zaměstnání.  (Romana Šebelová, 8.A)

olympiáda 1. ročníků

Základní škola Velké Opatovice pořádala již XVII. Olympiádu dětí a mládeže pro žáky 1. ročníků. Olympiáda se konala dne 20. května 2015 v areálu ZŠ.
    Po slavnostním nástupu a hymně se „prvnáčci“ vrhli do boje o medaile. Soutěžilo celkem 27 škol v disciplínách: hod kriketovým míčkem, běh na 50 metrů, skok z místa a běh na 400 metrů. Pokud někdo soutěžil ve všech disciplínách, zařadil se do čtyřboje. Kategorie byly rozděleny na dívčí a chlapecké a v každé bylo zhruba 100 závodníků.
    Naši žáci bojovali statečně a to i s nepřízní počasí. Sice jsme nedosáhli na medailová umístění, ale v první desítce jsme se umístili hned ve čtyřech disciplínách. Flachsová Anetka - 5. místo v hodu do dálky. Trejtnarová Jana Marie – 6. místo v běhu na 400 m a 8. místo v běhu na 50 m a Krátký Tomáš – 7. místo v běhu na 400 m.
    V celkovém pořadí škol jsme se umístili na 10 místě.  (Lenka Dohová)

mcdonald cup

Termín :    29. 4. 2015 8 30 – 12 00 hodin
Místo :    Jedovnice – travnaté hřiště
Průběh turnaje :

Adamov – Lipovec   2 : 1  Branky: Ondřej Kos - 1, Adam Crha - 1

Lipůvka -  Jedovnice   8 : 0

Adamov – Jedovnice   7 : 1   Branky: Jan Skoumal - 3, Vojtěch Konečný – 2, Marco Unčík – 1, Václav Janoušek – 1
Lipovec – Lipůvka   3 : 1

Adamov – Lipůvka   5 : 3  Branky: Martin Hloušek – 2, Ondřej Kos – 1 Václav Janoušek – 1, Vojtěch Konečný – 1

Lipovec – Jedovnice   13 : 0

Pořadí v turnaji :

1. ZŠ Adamov   9 bodů 14 : 5
2. ZŠ Lipovec   6 bodů 17 : 4
3. ZŠ Lipůvka   3 body 12 : 8
4. ZŠ Jedovnice   0 bodů   1 : 28

Naše družstvo postoupilo do finále okresního přeboru, které se koná 12. 5. 2015 v Blansku. Naši školu reprezentovali tito žáci :

4.A -  Jan Skoumal
4.B – Ondřej Kos, Marco Unčík
5.A -  Vojtěch Konečný, Adam Crha, Martin Hloušek, Adam Kuchař,
   Adam Pilař, Matěj Pilař, Ondřej Plaček, Vít Sereda
5.B – Václav Janoušek, Vojtěch Kubín

Chtěl bych poděkovat adamovským trenérům zároveň otcům hráčů pánům Hlouškovi, Kosovi a Skoumalovi za pomoc při odvozu chlapců a při koučování při utkáních.  (Jiří Kratochvíl)

malá maturita

Projekt Malá maturita má na naší škole více než desetiletou tradici a je ojedinělým projektem mezi základními školami v  regionu. Jeho smyslem je závěrečné shrnutí a také prezentování základních znalostí a dovedností žáků devátého ročníku v českém jazyce, matematice a volitelném předmětu (letos to byl přírodopis, zeměpis, fyzika, chemie,  občanská výchova, anglický jazyk nebo ruština). S přípravou projektu začali žáci 9.A v průběhu druhého pololetí, vyučující však mnohem dříve. Bylo nezbytné vypracovat řadu tematických okruhů a sestavit pro žáky stejný počet pracovních listů. Poté nastalo období ověřování znalostí a příprav na realizaci projektu. V této fázi si žáci zároveň zopakovali základní poznatky učiva druhého stupně, což mohli využít v době konání přijímacích zkoušek na střední školy.
    V květnu žáci psali v učebně výpočetní techniky „maturitní písemku“ – esej - tedy krátké zamyšlení na předem zvolené téma (Co mi škola dala a vzala, Hobby naší doby, Život mýma očima, Co nám v životě přináší největší radost a útěchu, Střední škola – brána do života). Postupně si žáci vytvářeli portfolia vypracovaných maturitních okruhů a doplňovali poslední listy do svých kulturních deníků, které předkládali maturitní komisi. Závěrečnou etapou projektu byla zkouška komunikativních dovedností v podobě ústní části malé maturity. Tu žáci trénovali s časovým předstihem zejména v hodinách českého jazyka, aby si procvičili vyjadřovací schopnosti a zapracovali na odstranění nežádoucích projevů v nonverbální komunikaci. Určitě se mnohým bude něco z toho hodit za čtyři roky při „velké“ maturitě na střední škole.
    V červnových dnech už zbývalo „jen“ prodat před maturitní komisí vše, co se letošní deváťáci  naučili. Nechybělo slavnostní zahájení, zkouška štěstí při losování otázek, perné chvíle na „potítku“, radost nebo zklamání z vlastního výkonu a závěrečné předání „maturitního“  vysvědčení. K slavnostnímu rázu tohoto projektu přispěla i přítomnost představitelů našeho města pana starosty Bc. Romana Piláta a pana místostarosty Jiřího Němce, kteří přišli žáky podpořit a také ocenit jejich výkony.
    A jak deváťáci u malé maturity dopadli? Je to jednoduché: všichni tuto závěrečnou zkoušku úspěšně složili a stanou se brzy hrdými absolventy Základní školy v Adamově. (D. Hodaňová)

Ukázky slohových prací:  slohová práce k MM 1.docx (12134)        slohová práce k MM 2.docx (12839)